بلافاصله پس از اعلام دولت مبنی بر آزادسازی واردات خودرو کارکرده و ایجاد آرامش در بازار، شرکت‌های سایپا، ایران‌خودرو و مونتاژساز مدیران خودرو خودروهای خود را گران‌تر کردند.

خودرو ایرانی - پارکینگ خودرو

به گزارش همشهری آنلاین، سپهر دادجوی توکلی سخنگوی شورای رقابت در واکنش به افزایش قیمت‌های اخیر خودروسازان اظهار داشت: شورای رقابت موکدا به اجرای دستورالعمل خودرویی تاکید دارد و براساس آن دستورالعمل اعتقاد دارد که بازار خودرو باید تنظیم شود، اگرچه برخی از بازیگرانی که مجری دستورالعمل هستند شاید در برخی از انجام وظایفشان انتظارات را برآورده نکرده‌اند.

سخنگوی شورای رقابت اظهار داشت: بنابراین شورای رقابت از ابزارهای قانونی خود برمبنای وظیفه نظارت بر دستورالعمل‌، استفاده می‌کند و مصرف‌کننده باید آسوده خاطر باشد که اگر در این فرآیند تخلفی صورت گرفته باشد، شورای رقابت پیش از همه مطلع شده و قطعا اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

وی افزود: بنابراین اگر تخلفی از سوی خودروسازان در خصوص قیمت‌های اعلامی جدید صورت بگیرد شورای رقابت رسیدگی می‌کند.

به گفته دادجوی توکلی باید توجه داشت که برای تنظیم بازار خودرو باید به اجرای دقیق دستورالعمل متوسل شد و هرگونه سیاست‌زدگی یا اجرای ناقص، ممکن است به بازار لطمه بزند که آثار آن در ماه‌های آتی نمود پیدا کند.

در دو هفته اخیر، بلافاصله پس از اعلام دولت مبنی بر آزادسازی واردات خودرو کارکرده و ایجاد آرامش در بازار، شرکت‌های سایپا، ایران‌خودرو و مونتاژساز مدیران خودرو خودروهای خود را گران‌تر کردند.

کد خبر 869866
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • علی IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
    2 0
    سود پولی که حدود هشت ماه پیش ریختیم تو حساب و ۱۹ درصد بود ایران خودرو حذف نمودند ، شورای رفاقت بیشتر بهشون میاد تا شورای رقابت
  • علی IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
    2 0
    اگر رقابت هست و آزاد سازی قیمت چرا حق گمرک و مالیات و ... با درصد بالایی گرفته میشود ؟ چطور خودروساز داخلی با ریال و حقوق کارمندان به ریال و ... قادر به رقابت با خودروساز خارجی که هزینه هایشان به دلار هست نیست ؟! اصلا هزینه خودرو ساز داخلی به دلار حساب کنید حقوق کارمندان و ورق بدنه و ... که این چنین نیست چرا قیمت شان از خودرو خارجی بالاتر است ؟! چرا چون فساد هست ؟ چرا چون پشت پرده اشخاصی دارند سود می برند ؟ چرا چون امنیت جان مردم برایشان اهمیت ندارد ؟! چرا واقعا ؟!
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
      1 0
      چون هرچی اصلاح طلب هرجا بیکار شده چپیده تو ایران خودرو و سایپا آنقدر سفارش شده استخدام کردند که بیا و ببین صبح میرن روزنامه میخونن چای و بیسکویت میخورن و ظهر برمی‌گردند خونه
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
    1 0
    می ذاشتید سال دیگه وارد می‌شدید کی به کیه
  • علی IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
    1 0
    هیچ کسی مخالف حمایت از تولید داخل نیست از لوازم خانگی داخلی حمایت کردید آخرش چی شد برید قیمت ها رو با کالای خارجی برند های باکیفیت مقایسه کنید ، فقط تو قیمت دنبال رقابت هستند و تو کیفیت حرفی برای گفتن ندارند ، خدمات پس از فروش هم که هیچ